14 augustus 2017

Rennen in Zuid-Afrika

Van 15 juli tot 6 augustus verbleef ik in Zuid-Afrika. Dit is de vierde van een serie blogs over deze vakantie.

Bij vakantie hoort voor mij het rennend verkennen van de omgeving. Wat heb ik genoten van de Franse Alpen, de Schotse Hooglanden, de Ardennen, de Italiaanse Dolomieten, maar ook Berlijn en New York (marathons).

Ook in drie weken Zuid-Afrika heb ik geprobeerd het landschap rennend te verkennen.

Een geweldige ervaring is het lopen in parken waar ongevaarlijk wild vrij rondloopt, zoals Marloth Park, dat grenst aan de zuidkant van Kruger Park. Niet alleen liep ik er tussen zebra's, giraffen (zie foto) en impala's, er was ook een mooi zandpad langs de Krokodillenrivier, dat in Kruger ligt maar. Andere plekken waar ik op deze manier wat kilometers maakte waren het Mlilwane Park in Swaziland, False Bay en de Drakensbergen. Zuid-Afrika heeft ook strand. In Durban rende ik enkele kilometers over het strand, deels blootsvoets natuurlijk.

In totaal heb ik 81 kilometer gerend. Niet veel voor drie weken. Deels komt dat omdat we ook verbleven op plekken waar ik niet uit de voeten kon, met name in de wildparken waar gevaarlijk wild voorkomt, zoals in het erg mooie Sabi Sands. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten