04 oktober 2011

Online 360 graden feedback

Morgen verzorg ik een presentatie in Soest over de Universiteit van Middelbeers, mijn levensexperiment over de kracht van informeel leren met internet en sociale media en het denken over een hogere vorm van autodidactiek.

Een van de aspecten van sociale media is dat je heel gemakkelijk feedback kunt verzamelen over je werk. Rond dat gegeven ben ik een experiment gestart, waarbij ik feedback vraag aan iedereen die mijn schrijfwerk en/of mijn presentaties kent. Het experiment is gebaseerd op de uitgangspunten:

  • feedback van een grotere groep mensen dan gebruikelijk, inclusief mensen die wat minder dicht op mijn werk zitten;
  • geen doorwrochte adviezen in volzinnen, maar korte feedback, bij voorkeur in trefwoorden.
  • anonieme feedback
Het experiment bestaat uit onderstaand online formulier, gemaakt met Google Docs, dat je hieronder vindt. Hierin kunnen twee korte opmerkingen ingevuld worden: een positief punt en een leerpunt. De input verzamel ik in een Wordle-woordenwolk. Na afloop van het experiment, zal ik via dit weblog verslag uitbrengen van de opbrengst.

Doel van het experiment is om te kijken of dit soort feedback bruikbare inzichten oplevert voor het verbeteren van mijn werk én het focussen op mijn sterke kanten.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten